Minor Neuromarketing (geen CMD-minor)
De minor Neuromarketing houdt zich bezig met kennis en toepassing van theorieën op het gebied van (sociale) psychologie, gedragswetenschappen en neurowetenschap. Deze kennis gebruik je om koopgedrag te meten, te voorspellen en te beïnvloeden. Dit alles doe je “evidence based“ op basis van de nieuwste inzichten. Het verzamelen en interpreteren van data door observatie en experimenten is de rode draad in komend semester.

De customer journey is de kapstok voor de verschillende neuromarketingtechnieken. Deze bestaat uit de stappen bekendheid, overweging, aankoop, service en loyaliteit.

Je leert de meest gangbare theorieën in de neuromarketing kennen. Je verdiept je in de dagelijkse praktijk van marketing bij bedrijven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om het effect te meten van de producten en diensten die jij op basis van de opgedane kennis hebt bedacht.

Samen met een docent ben je verantwoordelijk voor de specifieke invulling van de onderwerpen, die jij gaat bestuderen. Op basis van je eigen interesses en de noodzaak van de praktijk werk je aan een verbreding en verdieping van jezelf, zodat jij later de professional bent die een echt verschil maakt.


NB. Dit is geen reguliere CMD-minor, maar wordt aangeboden door de opleiding Commerciële Economie. Gezien het raakvlak met CMD wordt deze minor hier wel benoemd.

Contactpersoon:

Sake Jan Velthuis
sake.jan.velthuis@nhlstenden.com